Tuesday, January 9, 2007

Keuzes, keuzes...

En ik dacht dat het een rustige game periode zou worden... Not! Lost Planet lag vanmiddag op de mat. En na een uurtje proberen bekroop me een gevoel dat ik wel eens vaker heb met games. Dat is geen goed gevoel. Mij bekroop de gedachte: speel ik dit wel goed? Doe ik nou wel wat de bedoeling is?

Laat me dat even toelichten. In Lost Planet knal je reuze insecten weg. Te voet of in een Mech. In het eerste level kwam ik bij een deur waar ik met mijn Mech niet in kon. Dus ik stapte uit om het gebouw te voet te verkennen. Na wat gevechten bereikte ik de uitgang, waar ik na een paar passen een upgrade voor een Mech vond. Maar mijn Mech stond nog een eind verder op. Had ik nou iets gemist? Moest ik terug om die Mech mee te nemen of was het de bedoeling dat ik nog te voet verder ging?

Het probleem met zo'n gevoel is dat het me uit de fantasie van het spel haalt. Ik ga me afvragen wat de maker in gedachten had. Terwijl ik me af wil vragen wat ik zelf de beste optie vind.

Misschien moet ik Lost Planet gewoon nog een beetje beter leren kennen. We zien het wel. Mijn volledige review volgt over niet al te lange tijd.

No comments: